lørdag 3. april 2010

Lettkledte damer

Det ble desverre ikke det deilige vårværet jeg håpet på, så det ble litt stusslig for damene ute i snøen rett etter klippinga. Vi kompenserer med godt med mat så de aldri er sultne og de har liggeplass inne i halmen. Det ser ut som det er lam i alle, det er litt usikkert med de to åringene, Gull og Sau. Selma ser igjen ut som hun har minst to lam.

Selma, Ninni og Olla er klare; går jeg mot fjøset er det pellets på gang, går jeg mot fórbingen er det gress på menyen.



Denne gangen var det først litt høy og deretter pellets. Prinsippet "alle skal få" er viktig og da er fanggrinda super.



Mens damene reinsleiker forbrettet, øver Isak seg på å klø Hilja på rumpa, det liker hun veldig godt.



Etterpå er det sikringskosten, kilovis med silogress.

1 kommentar:

  1. Så hyggelig at jeg kan følge hverdagslivet deres via denne bloggen! Gleder meg til lam- og føllbilder!

    SvarSlett